Digitalt produktpass vil gi åpenhet, sporbarhet og mer sirkularitet

Holzweiler vil bruke det digitale produktpasset (DPP) for å få innsikt i produktets livssyklus etter kjøp, noe som støtter deres mål om å gjøre moteindustri mer bærekraftig. Med DPP kan Holzweiler involvere kundene i sin bærekraftsreise ved å dele informasjon om leverandørkjeden og tilby tjenester for å forlenge produktenes levetid. Hvert produkt får en unik […]
Backe viser leverandørinvolvering i praksis

Backe viser dette i praksis ved å invitere sine nøkkelleverandører til en hel dag med fokus på aktsomhetsvurderinger og åpenhetsloven. Forrige uke deltok vi på Backes leverandørdag for å fortelle om åpenhetsloven i Norge og internasjonalt. Hensikten med dagen var å inspirere, dele, motivere og løfte kunnskap om aktsomhetsvurderinger gjennom informative og praktiske foredrag. Gjennom […]
Næringslivet plikter å fremme god dyrevelferd

Som et minimum må minstekravene til World Organisation for Animal Health (WOAH) oppfylles. – Dette er et viktig gjennombrudd for å få dyrevelferd på dagsorden. At et selskap henviser til WOAHs standard er imidlertid ingen garanti for akseptabel dyrevelferd, sier sivilagronom og seniorrådgiver i Dyrevernalliansen, Marianne Kulø. Dyrevelferd – en del av Etisk handel Norges […]