Åpent for alle

Fra sjekkliste til endring: Hvordan bruke sosiale revisjoner?

Hvordan kan du bruke sosiale revisjoner og merkeordninger? Hvilke styrker og svakheter må du være oppmerskom på ved bruk av disse metodene?

Åpent for alle

Om 6 måneder
12. mai
09:00
- 10:30

Hvor

Webinar

Språk

Norsk

Pris

Åpent for alle. Gratis for medlemmer.
Pris for ikke-medlemmer NOK 650.
Medlemsbedrifter, -organisasjoner og medlemmer i offentlige virksomheter er alle velkomne.
Rikke Mohn Halvorsen web 2025 NIC_2723
Rikke Mohn Halvorsen
Seniorrådgiver

Mange virksomheter bruker sertifiserings- og merkeordninger som ett av flere tiltak og stiller krav til dette av leverandørene sine. Det finnes svært mange ulike ordninger; noen er omfattende mens andre er begrenset. Bruk av slike ordninger krever at kravstiller vet hva ordningene innebærer og bruker dette på en god måte. Det kan være utfordrende, men helt avgjørende for å oppnå ønsket effekt.  

I dette webinaret vil vi først gi en innføring i hva sertifisering og sosiale revisjoner er, samt hvordan markedet har utviklet seg over tid. Vi vil også se på hvordan sosiale revisjoner kan brukes som et effektivt verktøy i arbeidet med aktsomhetsvurderinger for å øke innsikt og verdi for både leverandør og innkjøper. Det finnes både styrker og svakheter ved å bruke dette i leverandørsamarbeid og oppfølging, og vi vil gjennomgå disse i nærmere detalj.  

Målgruppe 

Webinaret passer for bedrifter som bruker, eller vurderer å bruke sertifiserings- og/eller merkeordninger som en del av sine minimumskriterier eller på andre måter stiller krav om dette. Det vil også passe for personer som ønsker økt innsikt i hva slike ordninger egentlig er og hvordan sosiale revisjoner kan brukes som et verktøy i dialog og samarbeid med leverandørkjeden.  

Læringsmål (valgfri) 

  • Få en grunnleggende forståelse av hva sertifiserings- og merkeordninger er  
  • Få en grunnleggende forståelse for hva en sosiale revisjoner er  
  • Få en bedre forståelse av hvordan disse kan brukes som gode verktøy i dialog med egne leverandører  
  • Være i stand til å reflektere rundt utfordringer og fordeler ved bruk av slike ordninger