På dette webinaret skal vi gå gjennom eksempler på grønnvasking. Hva er lov og hva er ikke lov til å skrive? Forbrukertilsynet viser eksempler hvordan de jobber for å avsløre grønnvasking. Dyrevernalliansen viser konkrete eksempler på grønnvasking av dyrevelferd i matbutikker.
Hvor går grensen for å kalle noe bærekraftig? Og når er et produkt grønt? Hvordan bør man skrive og snakke om bærekraft og sine «grønne» produkter? Og hvordan skal virksomheter kommunisere den jobben de gjør i forhold til åpenhetsloven?
Dyrevernalliansen sin rapport «Grønnvasking eller god dyrevelferd» viser hvordan matvarekjedene «sminker grisen».
Glade høner i sola på eggekartongen, griser som løper ute i gresset. Det gir kanskje mer lyst til å kjøpe produktet – men er glansbildene sanne?
På dette seminaret får du både tips om hvordan du som forbruker kan avsløre grønnvasking, men også råd og tips til deg som jobber med kommunikasjon og markedsføring, om hva og hvordan du bør kommunisere for å unngå å havne i grønnvaskingsfella.
Webinaret er gratis og åpent for alle.