Hvorfor er Code of Conduct til Etisk handel Norge så viktig?

Det er ikke nok å bare ha en egen Code of Conduct. Virksomhetene må også aktivt jobbe med den. Derfor lanserer vi nå en kampanje som hver måned tar for seg et av våre 13 prinsipper i vår Code of Conduct, med fakta-artikler, praktiske eksempler og prosjekter. Hvordan få en mer bærekraftig forretningspraksis? Etter første […]

Mange nyttige verktøy og ressurser fra OECDs Forum for aktsomhetsvurderinger 2024

På bildet fra venstre: Heidi Furustøl, Simen Høy Dybvik, Kaja Elise Gresko, Silje Marie Rosenlund, Jonas Holmqvist Ådnøy (alle fra Etisk handel Norge), Maud Sundnes Moen (Voice Norge), og Ditte Steen (Varner) Etisk handel Norge var også til stede med mange av våre internasjonale samarbeidspartnere, samt to av våre medlemsbedrifter; Voice og Varner. Forumet var […]

CSRD sikrer handling og troverdighet 

Frem til nå har bærekraftsrapportering i stor grad vært preget av frivillighet og innhold har hatt ulik kvalitet, grad av åpenhet og relevans. Det har vært vanskelig for både forbrukere, myndigheter og investorer å vite om man får pålitelig og sammenlignbar bærekraftsinformasjon. Videre har det vært opp til virksomhetene selv å velge hvilke bærekraftstiltak de […]