Etisk handel Norge

Vi søker to nye medarbeidere

Etisk handel Norge hjelper medlemsbedrifter og organisasjoner til å få en bærekraftig forretningspraksis. Nå søker vi etter medlemsrådgiver og kommunikasjons- og markedsansvarlig.

Rådgiver/Seniorrådgiver

Norske virksomheter må ha en bærekraftig forretningsdrift for å være konkurransedyktige. For å styrke våre medlemmers arbeid med etisk handel søker vi nå en engasjert rådgiver/seniorrådgiver. Arbeidsoppgavene vil være rådgivning og kompetanseutvikling av Etisk handel Norges medlemmer, prosjektarbeid nasjonalt og internasjonalt. Stillingen er et 100% vikariat (12 mnd.) med mulighet for forlengelse.

Faglige kvalifikasjoner:

  • Minimum tre års arbeidserfaring, fortrinnsvis fra næringslivet, gjerne med innkjøp og/eller ansvarlig leverandørkjedestyring
  • Minimum treårig utdanning fra universitet/høgskole
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk og engelsk
  • Kunnskap om næringslivets samfunnsansvar, bærekraftsmålene og miljø er en fordel
  • Erfaring fra strategiutvikling og prosessledelse er ønskelig

Personlige egenskaper:

  • Initiativrik og resultatorientert
  • Sterke analytiske ferdigheter kombinert med god operativ forståelse
  • Kan prioritere og levere god kvalitet innen gitte frister
  • Gode samarbeidsevner, evne til å lytte, serviceinnstilt og omgjengelig
  • Troverdig og tillitsskapende
  • Faglig nysgjerrig og et sterkt engasjement for Etisk handel Norges formål og arbeid

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling i en organisasjon i vekst med et viktig samfunnsoppdrag
  • Dybdekunnskap om norsk næringsliv og transformasjon til bærekraftig forretningsutvikling
  • Engasjerte og hyggelige kolleger med høyt kompetansenivå
  • Et godt arbeidsmiljø, god pensjonsordning, fleksitid, 7 ukers ferie, trening i arbeidstiden og muligheter for etterutdanning.

Stillingen rapporterer til daglig leder. Lønn etter avtale. Søknadsfrist: 15. august 2019. Tiltredelse: Ønskelig med september/oktober 2019

Søknad og CV sendes elektronisk til: jobb@etiskhandel.no. Kontakt: daglig leder Heidi Furustøl, mobil 997 05 145 (send gjerne sms).

Kommunikasjons- og markedsansvarlig                            

Etisk handel Norge hjelper medlemsbedrifter og organisasjoner til å få en bærekraftig forretningspraksis. Nå trenger vi deg som brenner for bærekraft, kommunikasjon og markedsføring.

Kommunikasjons- og markedsansvarlig skal sørge for god synlighet og markedsføring av Etisk handels medlemstilbud og viktige samfunnsrolle. Du vil ha det strategiske og operative ansvaret, du må være skrivefør og oppdatert på digitale kanaler og verktøy, og ha engasjement for etisk handel. Vi er et faglig team på ti med åtte medlemsrådgivere, en kontorleder og en kommunikasjons- og markedsansvarlig.

Arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle og implementere vår markeds- og kommunikasjonsstrategi slik at all markedsføring og kommunikasjon bidrar til å styrke vår merkevare blant medlemmer og potensielle medlemmer, næringsliv, offentlig sektor, samarbeidspartnere og myndigheter.
  • Strategisk og operativt ansvar for å markedsføre Etisk handel Norges medlemstilbud og tjenester inklusiv den årlige etisk handelskonferansen.
  • Redaktøransvar for nettsider og sosiale medier, herunder videreutvikle vår aktivitet på sosiale og i tradisjonelle medier slik at Etisk handel Norge kan sette agendaen i den offentlige debatten.
  • Utarbeide informasjons-/markedsføringsmateriell inklusiv status etisk handel-rapporten.
  • Bidra til Etisk handel Norges helhetlige arbeid gjennom aktivt engasjement i sekretariatet

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning, gjerne innenfor markedsføring og/eller kommunikasjon
  • God kunnskap og erfaring fra kommunikasjons- og markedsarbeid
  • Skrivefør og god til å forenkle komplekse budskap til forskjellige målgrupper i ulike digitale kanaler
  • Kjennskap til programvare for produksjon av markedsmateriell (design, grafikk, video, foto til produksjon i sosiale medier mm) og på nettsider
  • Kjennskap og interesse for fagfeltet etisk handel og bærekraft
  • Kommersiell erfaring er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk

 

Personlige egenskaper:

  • Strategisk anlagt kombinert med god gjennomføringsevne
  • Initiativrik, strukturert og selvgående
  • Kan prioritere og levere god kvalitet innen gitte frister
  • Liker å jobbe i team, gode samarbeidsevner, serviceinnstilt og omgjengelig
  • Troverdig og tillitsskapende
  • Faglig nysgjerrig og et sterkt engasjement for Etisk handel Norges formål og arbeid

 

Vi tilbyr en innholdsrik, fast stilling i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag, gode personalbetingelser (pensjon fra første krone, 7 ukers ferie, trening i arbeidstiden og fleksitid m.m.) og lønn etter avtale. Stillingen rapporterer til daglig leder.

 

Søknadsfrist: 15.august.  Tiltredelse: snarest.

Søknad og CV sendes elektronisk til: jobb@etiskhandel.no

Kontakt: daglig leder Heidi Furustøl, mobil +47 997 05 145 (send gjerne sms).

 

Om Etisk handel Norge

Etisk handel Norge er et ressurssenter og en pådriver for bærekraftig forretningspraksis, også kalt etisk handel. Etisk handel Norges formål er å fremme bærekraftig forretningspraksis slik at handel bidrar til å ivareta menneske- og arbeidstakerrettigheter, samfunn og miljø. Dette gjøres ved å:

  1. Styrke oppslutningen om etisk handel.
  2. Styrke medlemmenes arbeid med etisk handel.

Etisk handel Norge ble stiftet i år 2000 og er en medlemsorganisasjon med 170 medlemmer fra næringsliv, offentlige virksomheter, fagbevegelsen, arbeidsgiverorganisasjoner og frivillig sektor. Etisk handel Norge er et flerpartsinitiativ som gjør det mulig å møte komplekse og utfordrende problemstillinger virksomheter ikke kan takle alene.