Etisk handel Norge

Vi søker markeds- og kommunikasjonsansvarlig

Etisk handel Norge hjelper medlemsbedrifter og organisasjoner til å få en bærekraftig forretningspraksis. Nå trenger vi deg som brenner for bærekraft, markedsføring og kommunikasjon.

Du vil få det strategiske og operative ansvaret for markedsføring og kommunikasjon, både internt og eksternt, og for vår årlige etisk handelskonferanse og rapport. Du må være skrivefør og oppdatert på digitale kanaler og verktøy, og ha et engasjement for etisk handel. Vi er et faglig team på ti med åtte medlemsrådgivere, en kontorleder og en markeds- og kommunikasjonsansvarlig.

Arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle og implementere vår markeds- og kommunikasjonsstrategi slik at all markedsføring og kommunikasjon bidrar til å styrke vår merkevare blant medlemmer og potensielle medlemmer, næringsliv, offentlig sektor, samarbeidspartnere og myndigheter.
  • Markedsføre Etisk handel Norges medlemstilbud og tjenester.
  • Opprettholde og videreutvikle vår aktivitet på sosiale og i tradisjonelle medier slik at Etisk handel Norge kan sette agendaen i den offentlige debatten.
  • Utarbeide informasjons-/markedsføringsmateriell.
  • Analyse, evaluering og rapportering av markedsførings- og kommunikasjonsaktiviteter
  • Bidra til Etisk handel Norges helhetlige arbeid gjennom aktivt engasjement i sekretariatet

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning, gjerne innenfor markedsføring og/eller kommunikasjon
  • Relevant arbeidserfaring fra markedsføring og kommunikasjon
  • God kunnskap om innholdsmarkedsføring i ulike digitale kanaler
  • Kjennskap til programvare for produksjon av markedsmateriell (design, grafikk, video, foto til produksjon i sosiale medier mm) og på nettsider
  • Skrivefør og god til å forenkle komplekse budskap til forskjellige målgrupper
  • Kjennskap og interesse for fagfeltet etisk handel og bærekraft
  • Kommersiell erfaring er en fordel
  • Flytende norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper:

  • Strategisk anlagt kombinert med god gjennomføringsevne
  • Initiativrik, strukturert og resultatorientert
  • Kan prioritere og levere god kvalitet innen gitte frister
  • Liker å jobbe i team, gode samarbeidsevner, serviceinnstilt og omgjengelig
  • Troverdig og tillitsskapende
  • Faglig nysgjerrig og et sterkt engasjement for Etisk handel Norges formål og arbeid

 

Vi tilbyr en innholdsrik stilling i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag, gode personalbetingelser (pensjon fra første krone, 7 ukers ferie, trening i arbeidstiden og fleksitid m.m.) og lønn etter avtale. Stillingen rapporterer til daglig leder.

 

Søknadsfrist: 17.juni.  Tiltredelse: snarest.

Søknad og CV sendes elektronisk til: jobb@etiskhandel.no

Kontakt: daglig leder Heidi Furustøl, mobil +47 997 05 145 (send gjerne sms).

 

Om Etisk handel Norge

Etisk handel Norge er et ressurssenter og en pådriver for bærekraftig forretningspraksis, også kalt etisk handel. Etisk handel Norges formål er å fremme bærekraftig forretningspraksis i leverandørkjeder slik at handel bidrar til å ivareta menneske- og arbeidstakerrettigheter, samfunn og miljø. Dette gjøres ved å:

  1. Styrke oppslutningen om etisk handel.
  2. Styrke medlemmenes arbeid med etisk handel.

Etisk handel Norge ble stiftet i år 2000 og er en medlemsorganisasjon for næringsliv, offentlige virksomheter, fagbevegelsen, arbeidsgiverorganisasjoner og frivillig sektor. Etisk handel Norge er et flerpartsinitiativ som gjør det mulig å møte komplekse og utfordrende problemstillinger virksomheter ikke kan takle alene.